• 6 september 2017
  • admin
  • 0

Lean op het secretariaat!

Eindelijk is vandaag het interview gepubliceerd dat Management Support met mij afgenomen heeft ‘Lean op het secretariaat, lean geeft een quick-win en zo enthousiasmeer je elkaar’.

Hogere klanttevredenheid door processen te verbeteren

Zoals je al elders op mijn site hebt kunnen lezen, is lean een methode waarmee je onderzoek doet naar problemen in processen. Je verkrijgt daarbij gegevens die duidelijk maken waar je een proces kunt verbeteren. Lean Six Sigma is ook een instrument voor procesverbetering omdat het nieuwe taken en procedures invoert. Organisaties die lean inzetten hebben het doel het werk sneller en slimmer in te richten met beter resultaat. Dus: een hogere klanttevredenheid door processen te verbeteren. Wat je ervoor nodig hebt, is dat de kwaliteit van het product of de dienst past bij de wensen van de klant en dat de snelheid van levering acceptabel is.

Wat betekent lean voor mij?

Lean heeft mij geleerd om kritisch naar mezelf te kijken en de manier waarop ik en mijn directe collega’s onze werkzaamheden uitvoeren. Als freelance office manager / management ondersteuner kijk ik kritisch naar processen binnen het bedrijf waar ik op dat moment werkzaam ben en vraag ik me geregeld af; ‘waarom doen ze dit zo’? Is het omdat ze het altijd zo doen (mijn allergie), komt het doordat het over te veel schakels gaat, de verkeerde mensen er mee bezig zijn…? Zeer interessant om dit te observeren en mijn handen jeuken dan om verbeteringen voor te stellen! Efficiënt werken is hierdoor mijn passie geworden, die ik op de werkvloer, maar ook thuis probeer door te voeren :).

(Klik op de foto voor het artikel)

Chat openen