Vandaag heb ik voor een eventuele nieuwe opdrachtgever een communicatiestijlentest gedaan. Ik vond dat best spannend, want klopt het beeld dat ik van mezelf heb, ook met de uitslag van deze test? Gelukkig kon ik mij goed vinden in deze uitslag! Ik denk dat de ondersteuning die ik bied, gebaat is met deze eigenschappen. In de afbeelding zie je het quadrant met daarin de uitslag van deze test. In woorden komt het op het onderstaande neer.
Controler
Mensen met controlerstijl zijn veelal actief, onafhankelijk en ambitieus. Ze stralen zelfvertrouwen uit en zijn geboren leiders. Controlers houden van organiseren en kunnen dat ook goed. Ze gaan uit van feiten en niet van speculaties. Controlers houden van structuur en efficiëntie. Ze maken gemakkelijk en snel besluiten. Ze kunnen goed orde scheppen in een chaos en zijn bereid om hard te werken. In hun werk houden controlers meestal van een uitdaging waar vaart in zit en ze raken verveeld als het tempo te laag is.
Promotor
Als er ergens iets te doen is, is de promoter erbij! het liefst organiseert ie het zelf! Mensen met promotorstijl worden gezien als stimulerend gezelschap, sociaal, vriendelijk, levendig en persoonlijk. Ze houden van plezier maken en het liefst met zoveel mogelijk spontane mensen om zich heen. Ze houden van spektakel en hebben veel goede ideeën. Mensen zien promoters als sociaal en krachtig. Ze proberen anderen bij hun plannen en activiteiten te betrekken. Promotors vinden het fijn om gewaardeerd te worden.
Analyser
Mensen met analyserstijl hebben vaak een probleem onderzoekende houding. Ze maken goed onderbouwde beslissingen doordat ze alle feiten tegen elkaar afwegen. Ze brengen kalmte in een groep doordat ze goed kunnen luisteren. Ze worden vaak gezien als adviseurs omdat ze serieus en precies zijn. Ze zullen niet snel onwaarheden verkondigen.
Supporter
Mensen met supporterstijl kunnen het met de meeste mensen wel goed vinden. Het zijn mensen waar je niet snel ruzie mee zult krijgen. Ze hebben het liefst een paar goede vrienden om zich heen om mee te praten. Ze worden ervaren als goede luisteraars en mensen vinden veel steun bij hen. Supporters hebben er geen behoefte aan om anderen te imponeren, de competitie aan te gaan of hen te overtuigen van hun gelijk.