Helemaal trots!

Ik ben helemaal trots, want vandaag is mijn geheel vernieuwde website live gegaan!

Al bijna een jaar zeg ik tegen mijzelf dat ik mijn oude website moet gaan aanpassen naar mijn nieuwe wensen, mijn nieuwe werkgebied. Oh ja, ik wilde ook een echt logo op mijn site, welke ik ook kan doortrekken op mijn social media, visitekaartjes, facturen etc.

In 2020 was het de bedoeling om het roer om te gooien: minder in de uitvoering, meer naar de advisering. Als Adviseur op het secretariaat wilde ik andere secretariaten begeleiden naar een hoger niveau. Deze secretariaten gebruik laten maken van mijn expertise die ik in al die jaren heb opgebouwd, tezamen met mijn kennis en kunde in het LEAN werken: niet harder, wel slimmer. Het vakblad Management Support heeft hier ook een mooi artikel aan gewijd, lees hier.

Maar ja, toen kwam ‘je weet wel’ en iedereen moest gaan thuiswerken… Dan is het natuurlijk lastig om secretariaten te gaan begeleiden & processen te verbeteren, want je kunt niet meer makkelijk meekijken, je kunt niet ‘voelen & proeven’ aan de werksfeer etc.

Aan de ene kant een goede reden om juist nu de tijd te nemen om de website aan te pakken, aan de andere kant een (minder) goede reden om het voor me uit te schuiven. Tja de foto’s waren zo gemaakt, dat was het begin, maar dan moet je content gaan maken; wat is dat moeilijk! Ik heb hier echt tegenaan zitten hikken. Wat ga je opschrijven, wat vindt men interessant, hoe zet ik mezelf neer, wat moet je juist niet zetten op je website, hoe onderscheid ik me van de rest.? Wie gaat mijn website bouwen? Degene die mijn oude ook gebouwd heeft, of toch iemand die op een hele andere manier mijn website gaat opbouwen en tja waar vind je die dan?

Om te beginnen heb ik eerst maar mijn website opgezegd bij mijn huidige bouwer. Ik dacht, als ik dat in vast doe, moet ik wel verder met mijn site. Zo gezegd, zo gedaan, per 1 april 2021 moet mijn nieuwe website klaar zijn. Ik ben in gesprek gegaan met mijn huidige websitebouwer en hij heeft mij kunnen overtuigen om bij hem te blijven. Hij kent mij, hij weet hoe ik ben, woont om de hoek en hoe ik in het leven sta. Dit maakt het makkelijk om een website op maat te maken, een website die bij mij past incl. een bijbehorend logo. Samen zijn we ervoor gegaan, diverse keren om tafel gezeten, leuke creatieve ideeën opgedaan. Hij is hiermee aan de slag gegaan, ik ben aan de slag gegaan.

Mijn huiswerk was content aanleveren. Wat op mijn site duidelijk naar voren moest komen is dat mijn nieuwe rol de adviseur op het secretariaat is; dat ik de persoon ben die secretariaten begeleidt naar een hoger niveau, processen onder de loep neem, future proof maak en zorg voor een betere samenwerking! Ik heb hiervoor de hulp gevraagd aan een NVD-collega die een passie voor schrijven heeft. Zij kent het vak, dus zij weet wat ik bedoel, haar hulp heb ik nodig. Gelukkig wilde ze me graag helpen.

Na een paar weken was het moment daar: de concept website was klaar. Een spannend moment: hoe heeft hij onze ideeën verwerkt op mijn site, welke kleuren heeft hij gebruikt, heeft hij mijn kleuren gebruikt (roze!) en hoe heeft hij mijn content verwerkt? De eerste blik was positief, mijn site oogt fris, heeft een mooie verdeling van tekst, er zijn grappige snufjes in verwerkt en hij is overzichtelijk. Dit was een goede basis om mee verder te gaan en ook het logo was TOP. Nog diverse weken hebben we gesleuteld, teksten uitgebreid, extra afbeeldingen gezocht, maar nu is hij dan toch echt klaar.

Met trots wil ik iedereen mijn nieuwe website laten zien. Een website waar mijn nieuwe IK staat. Margot de Jong, adviseur secretariaat en interim ondersteuner!